۶ سوال رایج در مورد عمل لیزیک چشم

خوابیدن با عینک و بیدار شدن با آن یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از افراد دارای مشکلات بینایی با آن روبرو می‌شوند. تصور کنید بعد از بیدار شدن، خارج شدن شکل عدسی از حالت طبیعی یا بیرون زدن یک عدسی از جای خود و شکسته شدن آن چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد. در این قسمت به شش سوال رایج در مورد جراحی لیزیک پرداخته‌ایم. ممکن است سوالات رایج شما هم در میان آنها باشد.

رایج ترین سوالاتی که درباره عمل لیزیک چشم وجود دارد.

چطور متوجه شوم کاندید مناسبی برای عمل لیزیک چشم هستم؟

بهترین خبری که در مورد عمل لیزیک وجود دارد این است که نسبتاً فراگیر است. یعنی بسیاری از بزرگسالان واجد شرایط این عمل هستند و به آسانی می‌توانند بسیاری از مشکلات بینایی چشم خود را با این جراحی برطرف کنند.

آیا لیزیک چشم دردناک است؟

خوشبختانه عمل لیزیک چشم اصلاً دردناک نیست. درست قبل از عمل، جراح قطره بی حس کنند را در هر دو چشم می‌ریزد تا حین عمل هیچ‌گونه فشار و دردی را تجربه نکنید.

جراحی لیزیک چشم شامل چه مواردی است؟

هدف اصلی انجام این جراحی، تغییر شکل قرنیه است تا تصاویر بهتر روی شبکه متمرکز شوند و به شما اطمینان داده شود که به دید واضح تری دست می‌یابید. تنها کافی است طی دوره بهبودی، یکی از اعضای خانواده و دوستانتان در کنار شما باشند.

چه زمانی نتایج عمل لیزیک را می توانم ببینم؟

معمولاً بلافاصله پس از عمل لیزیک چشم، چیزهایی که از فاصله دور نمی‌توانستید ببینید، می‌بینید. پس لیزیک دوربینی را درمان می کند، اما بینایی چشم‌ها کمی مبهم است و پس از چند روز ثبیت می‌شود و بهبود می‌یابد.

آیا جراحی لیزیک با خطرات و عوارض جانبی همراه است؟

این عمل همانند هر جراحی دیگری با خطرات و عوارض جانبی همراه است. اگرچه عوارض لیزیک نادر است اما امکان دارد چندین هفته تا مشاهده کامل نتایج عمل طول بکشد. همچنین در این مدت با برخی مشکلات مانند اختلال در دید شب، دیدن هاله، خشکی و التهاب چشم نیز دست و پنجه نرم می‌کنید.

آیا باز هم بعد از لیزیک به عینک مطالعه نیاز خواهم داشت؟

هدف از جراحی لیزیک کاهش یا حذف نیاز شما به عینک است. در حالی که نیاز به عینک مطالعه بر اثر تغییرات طبیعی مربوط به سن اتفاق می افتد. انجام اصلاح بینایی یا لیزر مانع این تغییر نمی شود.

با انتخاب جراحی لیزیک خود را برای سفر به دید بهتر و ایده آل تر آماده کنید. در صورتی که با چشم پزشک صحبت کردید و به‌عنوان یکی از کاندیدهای مناسب عمل لیزیک شناخته شدید وقت آن رسیده برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. در واقع با تایید پزشک دیگر لازم نیست نسبت به جراحی نگران باشید و دغدغه‌ای در مورد نتیجه آن داشته باشید. تنها کافی است بعد از جراحی مقداری سوزش و ناراحتی را تحمل کنید تا به آنچه که دوست دارید برسید.