مدت زمان عمل آب مروارید (کاتاراکت)

یکی از مهمترین سوالات در خصوص بیماری شایع کاتاراکت (آب مروارید)، مدت زمان عمل آب مروارید است؛ آب مروارید یا کاتاراکت، تیره و کدر شدن عدسی چشم‌ها است که اغلب وابسته به سن افراد خواهد بود. شفافیت عدسی به‌مرورزمان کاهش می‌یابد و احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر می‌شود. علائم این بیماری شامل تار شدن دید، حساسیت به نور، تغییرات مکرر نمره عینک، دوبینی در یک‌چشم، کاهش دید در شب و محو شدن یا زرد شدن رنگ‌ها است. در ادامه قصد داریم تا جواب دقیق و کامل به سوال "عمل آب مروارید چقدر طول می‌کشد؟" را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید!

قبل و بعد از عمل آب مروارید در این تصویر قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: راه های پیشگیری از آب مروارید

عمل آب مروارید چقدر زمان می‌برد؟

امروزه روش‌های بسیار نوینی برای جراحی خلق شده است که علاوه بر کاهش درد بر کاهش مدت‌زمان عمل هم تأثیر گذاشته است. استفاده از دستگاه ماورای صوت و قراردادن لنز در چشم یکی از به‌روزترین روش‌ها است که مدت‌زمان انجام آن 30 دقیقه است. این جراحی تنها با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و به‌هیچ‌عنوان نیاز به بی‌هوشی ندارد. به همین خاطر است که در مدت کوتاه می‌توان به درمان آب مروارید پرداخت.

مدت زمان عمل آب مروارید با لیزر

در عمل آب مروارید به کمک لیزر، مدت زمان جراحی بسیار پایین و در عین حال ساده خواهد بود. مدت زمان عمل آب مروارید با لیزر کمتر از ده دقیقه طول می‌کشد؛ همچنین در عمل آب مروارید با لیزر، پس از جراحی نیازی به پانسمان چشم نخواهید داشت.
درمان این بیماری با جراحی تنها نیاز به 30 دقیقه زمان دارد که خوشبختانه بیمار هیچ‌گونه دردی را احساس نمی‌کند. در این عمل تنها با برش 3 میلی‌متر انجام می‌شود و برای برخی از افراد نیاز به بخیه ندارد.