علت بیماری آب مروارید چشم چه چیزی است؟

آب مروارید جز بیماری‌های چشمی بسیار رایج است که بیشتر در افراد با سن بالا رخ می‌دهد. در این بیماری عدسی چشم شروع به تار شدن می‌کند. به‌مرورزمان با افزایش کدری، بینایی چشم کمتر می‌شود. عقاید اشتباه زیادی درباره این بیماری وجود دارد که خوشبختانه صحتی ندارد و این بیماری را می‌توان با جراحی ظریفی درمان کرد. اما سوال پیش آمده، این است که علت بیماری آب مروارید چیست؟

برای پاسخ دقیق به این سوال تا انتها همراه ما باشید!

آب مروارید؛ به دلایل متفاوتی رخ می‌دهد.

علت ایجاد آب مروارید چیست؟

هر بیماری یک ریشه اساسی در رشد آن وجود دارد؛ آب مروارید همانند دیگر بیماری‌ها علت‌هایی به‌منظور ایجاد آن دارد که بسیار متفاوت هستند. اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن مرتبط با کهولت سن است. طبق بررسی‌های انجام شده درصد بیشتری از بیماران آب مروارید به افراد مسن باز می‌گیرند.

از دیگر علل ایجاد آب مروارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تماس طولانی با نور آفتاب
  • ضربه به چشم و عدسی
  • سوءتغذیه
  • مصرف طولانی‌مدت برخی از داروها مانند کورتون
  • ضربه به سر
  • سابقه خانوادگی ابتلا به آب مروارید
  • سابقه جراحت یا بیماری‌های التهابی چشم
  •  مصرف بیش از حد الکل و سیگار

بیشتر بخوانید: سرعت پیشرفت آب مروارید

افرادی که در سن بالا هستند امکان ابتلا به این بیماری را بیشتر دارند. از طرفی سوءتغذیه، دیابت، تماس طولانی با نور آفتاب و ... می‌تواند از دلایل ایجاد بیماری آب مروارید باشد. راه‌های جلوگیری از ابتلا به این بیماری تغذیه مناسب و رعایت برخی نکات مانند استفاده از عینک آفتابی و ... است. افراد مبتلا هم نیز می‌توانند با جراحی غیرتهاجمی، سلامت چشم خود را به دست آوردند.